close
تبلیغات در اینترنت

غلبه بر خشم (قسمت سوم)


موضوعات

معرفی وبلاگ و سایت های مفید


وبلاگ (2)
سایت (1)

مقاله


مذهبی (15)
پزشکی (16)
روانشناسی (5)
حجاب و عفاف (1)
نکات خانه داری (5)
همسرداری و زناشویی (1)
شیطان پرستی و فراماسونری (5)

مطالب کوتاه


طنز (4)
داستان (17)
مذهبی (44)
جملات زیبا (13)

احاديث


احاديث اهل بيت (13)
احاديث پيامبر(ص) (9)
احاديث امام علي(ع) (6)

پرسش و پاسخ


عقائد (32)
احکام (3)
حقوق زن (1)

اخبار


خبرها (49)

مناسبت ها


ولادت (7)
شهادت (9)
سایر مناسبت ها (23)

دانلود


مداحی (41)
موسیقی (42)
سخنرانی (12)
نماهنگ و كليپ مذهبي (13)
تواشیح و آوای مذهبی (9)
دانلود کتاب (4)

دنیای مجازی


هشدارها (4)

تصاویر


تصاویر طنز (6)
تصاویر طبیعت (4)
تصاویر مذهبی (47)
تصاویر کارتونی (2)
تصاویر حجاب و عفاف (15)
سایر تصاویـــــر (12)

پیامک


پیامک فلسفـی (6)
پیامک خنده دار (3)
پیامک مناسبت ها (6)
پیامک تبریک ازدواج (2)
پیامک های ارسالی شما (3)

فتوشاپ


تصاوير كاربردي مذهبي (4)
تصاوير لايه باز مذهبي (7)

ابزار وبلاگ


کد اشتراک گذاری (2)
تصاویر تصادفی رهبری (2)
لوگوي هاي حمايتي مذهبي (3)
ابزار ساخت آنلاین کد آهنگ (1)
کد آهنگ و مداحی برای وبلاگ (15)

دوره های خودسازی و ترک گناه


نامحرم (7)
ترک غیبت (8)
غلبه بر خشم (5)
ترک دروغ (3)
نیکی به والدین (3)
ترک نا امیدی (2)
ترک ریا (1)
مطالب تازه
آمار سایت
easymoblo آمار مطالب
li کل مطالب : 507
li کل نظرات : 519
stats آمار کاربران
li افراد آنلاین : 5
li تعداد اعضا : 881

online کاربران آنلاین

servertime آمار بازدید
li بازدید امروز : 272
li باردید دیروز : 1,029
li گوگل امروز : 0
li گوگل دیروز : 10
li بازدید هفته : 3,646
li بازدید ماه : 36,401
li بازدید سال : 139,202
li بازدید کلی : 2,250,016
اطلاعات کاربری
user
li عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

li فراموشی رمز عبور؟

li عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : *کد امنیتیبارگزاری مجدد
آرشیو
کلمات کلیدی
کانال ترک گناه و خودسازی در تلگرام
اینستاگرام خودسازی
آخرین ارسال های انجمن

جستجو

جستجو در عناوین مطالب سایت


 

روز هفدهم از #غلبه_بر_خشم 
 
سجده کردن✅
یکی دیگر از درمان های مۆثر در جهت کنترل عصبانیّت آن است که به هنگام عصبانیّت، صورت را بر زمین گذاشته و به درگاه خداوند بی همتا سجده کنیم و از آن قدرت بی مثال برای فروکش کردن این آتش یاری بطلبیم.
حال اگر در مکانی بودیم که امکان سجده نداشتیم خدا را یاد کنیم و به یاد بیاریم که خدا قول داده است اگر انسان در مسير خشم قرار گرفت و خودش را كنترل كرد آبرويش را در دنيا و آخرت حفظ كند ، اين كشتن خشم نيست كنترل آن هست . 
.
 🔵فردی به سلمان فارسی (ره) فحش داد ، سلمان فرمود : “ اگر روز قيامت پرونده ام به دست چپم داده شود و گناهانم بيشتر از حسناتم باشد از اين فحش كه تو مي گويي بدترم و اگر حسناتم بيشتر از گناهانم باشد فحش تو ضرري به من نخواهد داشت.
بنابراین نیازی به خشمگین شدن ندید.
 
روز هجدهم از #ترک_خشم 
 
🔵سکوت کنید
بارها این نکته را خودمان یا دیگران تجربه کرده ایم که هر تصمیمی که انسان به هنگام غضب می گیرد، نسنجیده و نادرست است و غالباً موجب پشیمانی است. بنابراین بهتر است این جمله معروف را همواره با خود زمزمه کنیم که به هنگام غضب، نه تصمیم❌، نه تنبیه❌ و نه مجازات❌. 
.
در کتاب «غررالحکم » درباره راه حل فرو نشاندن خشم و غضب آمده است: « سکوت و آرامش در پیشگیری از خشم مؤثر است.» امیرالمؤمنین (ع) پیرو این مطلب فرموده اند: « خشم را با سکوت درمان کنید.»
 
 
روز نوزدهم #غلبه_بر_خشم 
 
✳تماس بدنی از طریق لمس
این نوع از درمان مربوط به خویشاوندان محرمی است که انسان نسبت به آنها خشمگین شده است، در این روش آمده که بر بدن شخصی که شما از او خشمگینید دست بزنید و بدن او را لمس نمایید که از این طریق خشم شما فروکش می نماید و آرام می گیرید.
ششمین امام همام امام صادق (علیه السلام) در این باره به زیبایی می فرماید: هر مردی که بر خویشاوند خود خشم گرفت، باید به سوی او رود و به او نزدیک شود و با او تماس گیرد، زیرا خویشاوند هنگامی که خویشاوند خود را لمس کند آرامش می یابد.
 
 
روز بیستم از #غلبه_بر_خشم 
 
#ترک_خشم
 
✔⤵ کظم غیظ امام کاظم(ع)
.
مردى از اولاد خلیفه دوم در مدینه مى‌زیست که امام کاظم(ع) را آزار مى‌داد و گاهى به ایشان با دشنام، توهین مى‌کرد؛ برخى از یاران امام کاظم(ع)، پیشنهاد مى‌کردند که او را تأدیب کنند؛ اما امام شدیداً ایشان را از این کار باز مى‌داشت.
.
روزی امام کاظم(ع) بر مرکب سوار شده و به مزرعه آن مرد رفتند و او را در مزرعه یافتند و چون کنار او رسیدند، از مرکب پیاده شدند و با گشاده‌رویى و بزرگوارى از او پرسیدند: چقدر براى این مزرعه خرج کرده‌اى؟ گفت: صد دینار. فرمود: چقدر امید سود دارى؟ گفت: غیب نمى‌دانم. فرمود: گفتم چقدر امیدوار هستى؟ گفت: امید 200 دینار سود دارم. حضرت 300 دینار به او مرحمت فرمودند و فرمودند زراعت هم از آن خودت، خدا به تو آنچه به آن امید دارى خواهد رسانید.
آن شخص برخاست و سر آن گرامى را بوسید و از او خواست که از گناهان و جسارت‌هاى وى در گذرد.
.
 امام تبسمى فرمودند و بازگشتند ... . روز بعد، آن مرد در مسجد نشسته بود که امام کاظم(ع) وارد شدند. آن مرد تا نگاهش به امام افتاد، گفت: «الله اعلم حیث یجعل رسالته»؛ خدا بهتر مى‌داند که رسالت خویش را به چه کسانى بدهد. دوستانش با شگفتى پرسیدند، داستان چیست، قبلا از او بد مى‌گفتى؟
 او دوباره امام را دعا کرد و دوستانش با او به ستیزه برخاستند ... .
امام با یارانى از خود که قصد قتل او را داشتند فرمود: کدام بهتر است، نیت شما یا اینکه من با رفتار خویش او را به راه آوردم؟
 (تاریخ بغداد، ج 13، ص 28/ ارشاد مفید، ص 278
 
روز بیست و یکم  #غلبه_بر_خشم
 
✳مديتيشن برای آرامش و پیشگیری از خشم
* پاسخ آرامش (Relaxation Response: شکل ساده اي از مديتيشن است که هر کس مي تواند آن را انجام دهد. 
1- موضوع تمرکز را انتخاب کنيد . 
يک کلمه يا عبارت کوتاه يا تصوير و يا دعايي که مي خواهيد روي آن تمرکز کنيد را انتخاب کنيد. آنچه انتخاب کرده ايد مي تواند ريشه در نظام اعتقادي شخصي شما داشته باشد. مثلاً يک فرد مسيحي ممکن است بر روي عبارت «يا عيسي مسيح» تمرکز کند و يک فرد مسلمان روي کلمه «الله». حتي مي شود واژه هاي خنثي و عمومي مانند «صلح» يا «آرامش» را در نظر گرفت و يا بر روي حرکت تنفسي (دم و بازدم) خود تمرکز کرد. 
2- آرام بنشينيد . 
مکان آرامي را انتخاب کنيد و راحت بنشينيد. زنگ ساعت را تنظيم نکنيد ولي جايي بنشينيد که اگر خواستيد بتوانيد ساعت را ببينيد. چشمانتان را ببنديد و عضلاتتان را شل کنيد. 
3- به طور طبيعي و آرام تنفس کنيد . 
به طور طبيعي و آرام تنفس کنيد. موضوعي که براي تمرکز انتخاب کرده ايد را با هر بار بازدم (بيرون دادن نفس) تکرار کنيد. 
4- بازگشت به موضوع تمرکز 
در ابتدا حواس شما پرت مي شود. اشکالي ندارد. دقت کنيد به کجا مي رود و آن را به تنفس و موضوع تمرکزتان بازگردانيد. 
آنچه اهميت دارد اين است نبايد در اين حالت از خودتان انتقاد کنيد. پرت شدن حواس شما چيز بدي نيست. اين چيزي است که اتفاق مي افتد. به آن توجه کنيد و آن را دوباره به کاري که در دست داريد بازگردانيد. با اين کار، توجه و تمرکز شما هم بيشتر مي شود. 
5- ده تا بيست دقيقه ادامه دهيد . 
اين کار را براي 10 تا 20 دقيقه ادامه دهيد. اگر خواستيد هر از گاهي به ساعت نگاهي بياندازيد. هر گاه افکار ديگري به ذهن تان آمد، آن ها را بيرون برانيد و به کار تمرکزتان بازگرديد. 
براي اين که بهترين نتيجه را کسب کنيد روزي يک تا دوبار اين فرايند را تکرار کنيد. هر چه تجربه تان بيشتر شود، راحت تر تمرکز خواهيد کرد و رفته رفته متوجه مي شويد که پراکندگي و آشفتگي ذهني شما برطرف مي شود. 
پ ن: بهترین مدیتیشن نماز خودمون هست :) اگر با تمرکز خونده بشه تاثیر خیلی بهتری هم خواهد داشت میگید نه بیایم امتحان کنیم :)
 
منبع: Managing Your Anger,، ترجمه ی کلينيک الکترونيکي روان يار
 
بیست و دوم از #غلبه_بر_خشم
 
😡😠😡😠😡😠😡
انوشیروان،خدمتکار مخصوص درباری داشت،که همواره در خدمتش بود،به او سه کاغذ داد،و گفت:هر وقت من خشمگین شدم و خشمم شدید شد این سه نوشته را یکی پس از دیگری به من بده.
 
غلام درباری پیشنهاد انوشیروان  را پذیرفت،تا روزی،انوشیروان بر سر موضوعی،سخت خشمگین شد.غلام یکی از رقعه ها را به او داد که در آن نوشته شده بود:
 
"خشم خود را کنترل کن تو خدای مردم نیستی”
 
سپس دومی را به او داد،که در آن نوشته شده بود:
 
"به بندگان خدا رحم و مهربانی کن،تا خدا به تو رحم کند”
 
سپس سومی را به او داد،که در آن نوشته شده بود:
 
"بندگان خدا را به اجرای حق خدا،سوق بده،که در پرتو چنین کاری به سعادت می رسی”
 
به این ترتیب لحظه به لحظه،از خشم انوشیروان کاسته شد.*
 
داستان دوستان ج3*محمد مهدی اشتهاردی*ص81*82
 
                 😡😠😡😠😡😠
 
روز ۲۳  #غلبه_بر_خشم
 
🔵 تأثیر هم نشین در خشم
.
دوری از مصاحبت افراد خشمگین و عصبانی و هم نشینی با افراد بردبار و صبور، به عنوان یک عامل اخلاقی ـ اجتماعی، نقش بازدارنده ای در برابر خشم دارد؛ زیرا تجربه ثابت کرده است که هم نشینی با انسان های خشمگین و پرخاشگر سبب اثرپذیری فرد از گفتار و کردار ایشان و بروز احساسات همانند آنان می شود و برعکس، دوستی و هم صحبتی با افراد صبور و دارای طمأنینه، افراد خشمگین و عصبانی را آرام و تعدیل می کند.
 
 
✳یکی از عواملی که به ما کمک می کند تا در مدیریت خشم، موفق باشیم، آگاهی از تظاهرات فیزیولوژیکی خشم است.
 خشم مثل دیگر هیجان ها تظاهرات جسمانی و فیزیولوژیکی ویژه خود را دارد .
وقتی کسی عصبانی می شود، سازو کار تولید استرس در بدن او فعال می شود که تغییرات بیولوژیکی بسیاری در او به دنبال خواهد داشت.
غده آدرنال هورمونی به نام آدرنالین تولید می کند که با تبدیل گلیکوژن ذخیره شده در کبد به قند خون، به فراهم کردن انرژی آنی در بدن کمک می کند.تنفس تند تر می شود تا اکسیژن بیشتری به بدن برسد.میزان ضربان قلب افزایش می یابد تا گردش خون تسریع شود. 
تعریق افزایش و مقاوت پوست کاهش می یابد. افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون و افزایش فعالیت غدد درون ریز عواملی هستند که در درازمدت تاثیرات منفی عدیده ای بر دستگاههای مختلف بدن از قبیل قلب و عروق، ایمنی و هاضمه بر جای می گذارند. بنابراین زمانی که این گونه تظاهرات خشم را در خود مشاهده کردید از گفتگو دست بردارید و آن را به زمان دیگری موکول کنید.
 چرا که نیروی عقل در هنگام عصبانیت از وجود شخص رخت برمی بندد. در نتیجه فرد عصبانی به شدت احساساتی و برانگیخته می شود. او خود نمیداند که چه می کند و چه می گوید و هیچ کاری از او بعید نیست.
 
خشم و پرخاشگری پلی است که از روی تفکر منطقی و عاقلانه عبور می کند و نتیجه گیری فرد خشمگین، کاملاً عاری از منطق و استدلال است.
وقتی خشم و عصبانیت افزایش یابد، بحث دیگر نوعی تبادل اطلاعات نیست. 
بلکه به کشمکش لفظی تبدیل می شود که می تواند روحیه ی شخص را کسل کند. وقتی علامت خشم مختصر بروز می کند، گفتگو را متوقف یا موضوع آن را عوض کنید. و بحث خود را به هیچ وجه، حتی به شیوه ی منطقی ادامه ندهید.
 
پ ن: میشه گفت در روایات هم برای همین اشاره شده که از جدل و مراء بپرهیزید حتی اگر حق با شما بود.
 
منبع: آکاایران، کنترل خشم دکتر هلاکویی
 
 
چله غلبه بر خشم روز ۲۴
 
چله غلبه بر خشم روز بیست و پنجم
 
🔵 ذهنی بودن خشم، مدیریت آن را بسیار دشوار می کند. همچنین این جنبه واکنش شخصی هر فرد را نیز مشخص می کند.
.
✔ عصبانیت خود را به شوخی بگیرید.
سعی کنید هر چیزی را جدی نگیرید و زمانی که احساس عصبانیت به شما دست داد، بخندید. هنگام بیان جمله های خشم آلود آنها را با شوخی بگویید. یکی از روش ها برای این کار «حاد جلوده دادن» موقعیت است. این که در عصبانیت خود اغراق کنید و سپس به این کارتان بخندید.
.
چرخه خشم را مختل کنید.
زمانی که احساس خشم به شما دست داد، از تکنیک های زیر استفاده کنید:
.
 🔶 کلمه «بس کن!» را در درون خودتان زمزمه کنید. این کار باعث می شود که در چرخه خشم شما توقفی ایجاد شود.
🔶 از روش های ریلکس و آرام شدن مثل تنفس عمیق و تمرکز استفاده کنید.
🔶 قبل از عکس العمل تا ۲۰ بشمارید.
 
منبع: http://talentyab.com/anger-management-1

 




درباره : دوره های خودسازی و ترک گناه ,غلبه بر خشم ,
بازدید : 37 | تاریخ : دوشنبه 21 اسفند 1396 زمان : | نویسنده : پرواز | نظرات ()
مطالب مرتبط
آخرین مطالب ارسالی
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی


آپارات
    آپارات پرواز
    ابزار ساخت آنلاین کد آهنگ
نویسندگان
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
Alexa
خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

پیوندهای روزانه
کدهای اختصاصی

پرواز

پرواز را محبوب کنید
صفحات
    پشتیبانی