close
تبلیغات در اینترنت

پرسش و پاسخ 16 ( ویژه محرم )


موضوعات

معرفی وبلاگ و سایت های مفید


وبلاگ (2)
سایت (1)

مقاله


مذهبی (15)
پزشکی (16)
روانشناسی (5)
حجاب و عفاف (1)
نکات خانه داری (5)
همسرداری و زناشویی (1)
شیطان پرستی و فراماسونری (5)

مطالب کوتاه


طنز (4)
داستان (17)
مذهبی (42)
جملات زیبا (13)

احاديث


احاديث اهل بيت (12)
احاديث پيامبر(ص) (9)
احاديث امام علي(ع) (6)

پرسش و پاسخ


عقائد (32)
احکام (2)
حقوق زن (1)

اخبار


خبرها (49)

مناسبت ها


ولادت (7)
شهادت (9)
سایر مناسبت ها (23)

دانلود


مداحی (41)
موسیقی (42)
سخنرانی (11)
نماهنگ و كليپ مذهبي (13)
تواشیح و آوای مذهبی (9)
دانلود کتاب (4)

دنیای مجازی


هشدارها (4)

تصاویر


تصاویر طنز (6)
تصاویر طبیعت (4)
تصاویر مذهبی (47)
تصاویر کارتونی (2)
تصاویر حجاب و عفاف (15)
سایر تصاویـــــر (12)

پیامک


پیامک فلسفـی (6)
پیامک خنده دار (3)
پیامک مناسبت ها (6)
پیامک تبریک ازدواج (2)
پیامک های ارسالی شما (3)

فتوشاپ


تصاوير كاربردي مذهبي (4)
تصاوير لايه باز مذهبي (7)

ابزار وبلاگ


کد اشتراک گذاری (2)
تصاویر تصادفی رهبری (2)
لوگوي هاي حمايتي مذهبي (3)
ابزار ساخت آنلاین کد آهنگ (1)
کد آهنگ و مداحی برای وبلاگ (15)

دوره های خودسازی و ترک گناه


ترک غیبت (8)
نامحرم (4)
مطالب تازه
آمار سایت
easymoblo آمار مطالب
li کل مطالب : 487
li کل نظرات : 518
stats آمار کاربران
li افراد آنلاین : 7
li تعداد اعضا : 852

online کاربران آنلاین


onlineکاربران آنلاين


servertime آمار بازدید
li بازدید امروز : 1,014
li باردید دیروز : 966
li گوگل امروز : 3
li گوگل دیروز : 27
li بازدید هفته : 1,014
li بازدید ماه : 15,268
li بازدید سال : 521,707
li بازدید کلی : 2,081,623
اطلاعات کاربری
user
li عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

li فراموشی رمز عبور؟

li عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : *کد امنیتیبارگزاری مجدد
آرشیو
کلمات کلیدی
کانال ترک گناه و خودسازی در تلگرام
اینستاگرام خودسازی
آخرین ارسال های انجمن

جستجو

جستجو در عناوین مطالب سایت


چرا سه تن از خلفای راشدین را در زیارت عاشورا لعن می‌کنیم؟ اگر خیانت‌هایی کرده‌اند، خدمت‌هایی نیز کرده‌اند. در ضمن از کجا می‌دانیم که در لحظه آخر توبه نکرده باشند؟



ادامه مطلب


ثبت نام


ثبت نام در پرواز

با توجه به کثرت این گونه سؤالات و شبهات، لازم است حتماً به نکات ذیل که به صورت خلاصه بیان می‌شود، با دقت و درایت تمام توجه شود:


الف – زیارت عاشورا:

در کجای زیارت عاشورا سه تن از خلفای راشدین لعن شده‌اند؟ اگر فرمود: «اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى وَ ابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثّانِىَ وَ الثّالِثَ وَ الرّابِعَ« و در ادامه به صورت جداگانه فرمود: «اَللّهُمَّ الْعَنْ يَزيدَ خامِساً وَ الْعَنْ عُبَيْدَ اللَّهِ بْنَ زِيادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ اَبى سُفْيانَ وَ آلَ زِيادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلى يَوْمِ الْقِيمَةِ»؛ توجه دادن مسلمان آگاه به بصیرت و جریان‌شناسی، به تولّی و تبرّی، به دوست شناسی و دشمن شناسی، قبل از ظاهر بینی و شخص شناسی است.

لذا ابتدا زیارت با لعنت (دور خواندن از رحمت‌) یک امّت شروع می‌شود و نه یک فرد یا افراد. امّتی که اساس ظلم را پایه‌گذاری کردند؛ چرا که اشخاص بدون پشتیبانی و حمایت یک امّت نمی‌توانند اهداف خود را محقق نمایند.

ظلم را نیز تعریف می‌کند که به ضرب و شتم یا قتل و ترور فیزیکی خلاصه نمی‌شود، بلکه اساس، ریشه و ظلم بزرگ، کنار گذاشتن اهل عصمت(ع) و صاحبان ولایت، امامت و خلافت، از مقام و رتبه‌ای است که خدا تعیین کرده است. لذا فرمود:

«وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقامِكُمْ و َاَزالَتْكُمْ عَنْ مَراتِبِكُمُ الَّتى رَتَّبَكُمُ اللَّهُ فيها»

ترجمه: و خدا لعنت کند مردمى را که کنار زدند شما را از مقام مخصوصتان و دور کردند شما را از آن مرتبه‌هائى که خداوند آن رتبه‌ها را به شما داده بود. (امّت یعنی گروهی از مردم که از یک رهبر و امامی تبعیت می‌کنند).


ب – زیارت عاشورا که دانشگاه دوست و دشمن شناسی است، به مسلمانان آموزش و بصیرت می‌دهد که چهار جریان انحرافی ایجاد شد که مورد اهمال و بی‌توجهی شما قرار گرفت، در نتیجه جریان پنجم پدید آمد و یزید، عبیدالله بن زیاد، ابن مرجانه، عمر سعد، آل ابی سفیان و آل زیاد و آل مروان بر شما حاکم شدند و آن به سر شما آوردند که دید و تجربه کردید.


1- جریان انحرافی اول در زمان حیات رسول الله(ص) بود، وقتی فرمود - همه به لشکر اسامه بپیوندید و خارج شوید- که به بهانه عشق و علاقه به ایشان سر باز زدند.

و همچنین در کنار بسترش گفتند: «او هذیان می‌گوید»! هذیان می‌گوید، یعنی شکستن تمامی باورها، قداست‌ها و حرمت‌ها. یعنی نه تنها نفی عصمت و بالتبع نبوت، بلکه حتی نفی تعقل، اختیار و اراده در کلام [العیاذ بالله].


2- جریان انحرافی دوم، نقض حکم الهی در تعیین ولایت و نیز شکستن بیعت با رسول الله(ص) و جایگزین نمودن دموکراسی به مفهوم رأی اکثریت شورا به جای حکم خدا بود.

بدیهی است اگر فرمان رسول خدا(ص) در زمان حیاتش و در حضورش را بتوان نقض نموده و افترای هذیان زد، سایر اوامر و انتصابهایش [به ویژه ولایت و جانشینی در خلافت و ...] را نیز می‌توان نشنیده و نادیده گرفت و گفت: هر چند بر اساس وحی چنین فرمود و ما نیز اطاعت و بیعت کردیم، اما مصلحت را تشخیص نداد و ما بهتر از او تشخیص می‌دهیم و بر اساس رأی خودمان عمل می‌کنیم و نه حکم خداوند متعال و ابلاغ رسولش(ص).


3- وقتی اذهان عمومی به این دو جریان فتنه بی‌توجه شدند و یا حتی برایش کف و صوت زدند، جریان و فتنه سوم پدید می‌آید و آن تشدید جنگ نرم، ایجاد اختناق برای گفتن و شنیدن سخن حق و حتی صدای گریه‌ی حضرت فاطمه(ع)، جعل احادیث، ایجاد بدعت در احکام و سنّت رسول خدا(ص)، تحریم و تضعیف قدرت اقتصادی با غصب فدک ... و خلاصه بدل زدن و وارونه کردن اسلام است.


4- پس از بی بصیرتی و اهمال در قبال سه جریان انحرافی فوق، چریان چهارم پیش می‌آید و آن رو کردن مردم به خصائص دوران جاهلیت، قومیت گرایی و رفاه زدگی است.

اینجاست که حکومت معاویه را به حکومت امام حسن(ع) ترجیح می‌دهند. دین خود را به چند دینار می‌فروشند و برای لقمه‌ای چرب‌تر خود را به جهالت بیشتر زده و به معاویه «خال المؤمنین – دایی و محرم مؤمنین» و به امام حسن(ع) العیاذبالله «ذل المؤمنین – ذلیل کننده مؤمنان» می‌گویند و حاضر می‌شوند که معاویه، فرزند ابوسفیان، از شام به مدینه بیاید و بدل بزند و به جای امام معصوم(ع) بر آنها حکومت و سلطنت کند.


 5-«اَللّهُمَّ الْعَنْ يَزيدَ خامِساً» وقتی جامعه اسلامی چهار مرحله قبل را با بی‌بصیرتی و با کمال میل و رضایت و خشنودی طی کرد، بدیهی است که یزیدِ دور شده از رحمت الهی بر سر آنان حاکم می‌شود.

هم کربلا به پا می‌کند و سر امام‌شان را می‌برد و بر نیزه قرار می‌دهد و دور شهر می‌چرخاند و برای این پیروزی جشن و سرور بر پا می‌کند و هم به مدینه حمله کرده و تمامی زنان و دختران مدینه را برای سه روز به سپاهیانش حلال می‌کند.


این سرنوشت محتوم جهالت، دنیاگرایی و دشمن نشناسی است. نه تنها یزید، بلکه یزیدیانِ هر زمان چنین خواهند نمود.

لذا این انحرافات از دیدگاه مسلمان واقعی که بصیر و دشمن‌شناس است، ملعون (دور از رحمت الهی) و منحرف از صراط مستقیم است، «اِلى يَوْمِ الْقِيمَةِ».


ب – شاید توبه کرده باشند؟

و اما د‌ر خصوص توبه و این شایعه که به ذهن عوام راجع به هر ظالمی القا می‌کنند: «از کجا می‌دانیم، شاید لحظه مرگ توبه کرده باشند». و حال آن که در قرآن مکرر خوانده‌اند که توبه لحظه مرگ هیچ فایده‌ای ندارد.

مسلمان زیرک، کیِّس و بصیر، هوشیار است و می‌فهمد که این حقّه‌ها فقط برای مشوش کردن ذهن مردم و نیز بلا‌تکلیف کردن آنها در تشخیص کفر و ایمان – علم و جهل – ظلم و عدالت و در نهایت حق و باطل است. تا همه چیز را بگویند از کجا معلوم؟ یعنی همیشه در یک ندانم‌کاری و گیجی و بلاتکلیفی بمانند و هیچ گاه قلباً، عقلاً و عملاً در مقابل باطل و خصم موضع نگیرند، مخالفت نکنند، مقابله نکنند، ایستادگی نکنند و دل‌شان نسبت به آنها تلطیف شده و ترحم پیدا کند ...، تا آنها راحت‌تر هر چه می خواهند بکنند.


ما در اسلام «از کجا معلوم»، به ویژه در خصوص ظلم، کفر و فسق آشکار نداریم. اگر قرار باشد که راه حق از باطل معلوم نباشد که اساساً هدایتی صورت نمی‌گیرد.

اگر قرار باشد که عادل و ظالم قابل تشخیص نباشد که انسان نمی‌تواند «اسوه حسنه – بهترین الگو» را شناخته و از او تبعیت کند.

یعنی چه از کجا معلوم؟! این یک القای شیطانی است. اسرائیلیاتی است که به اسلام تزریق و تحمیل کرده‌اند.

توبه نیز لفظ، بازی، شوخی و یا شعر و استعاره نیست. توبه یعنی بازگشت و بازگشت عملی است و نه لفظی.

حال کدام یک از کسانی که «اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ» علیه نبوت، رسالت، ولایت، امامت و خلافت الهی بودند و حقی را ناحق کردند، تا دم مرگ بازگشتند و حق را به محق‌اش بازگرداندند؟!

حکم خدا، اسلام، ولایت، بیعت و ... که مسائل شخصی نیست که بگویند شاید دم مرگ در دلش توبه کرده باشد و بابت این همه ظلم به جامعه بشریت، یک استغفروا الله زیر لفظی هم گفته باشند؟

این دروغ‌ها به نفی حکمت و عدل الهی و نیز تکذیب معاد، بهشت و جهنم و یا پاداش و مکافات ختم می‌شود.


ج – اگر خیانت کردند، خدمت هم کرده‌اند؟

این جمله نیز از فریب‌های دیگر دستگاه ظلم در طول تاریخ است. راجع به همه ظلمه تاریخ نیز این نیرنگ را به کار برده‌اند تا مردم نظرشان نسبت به آنان مثبت گردد.

گفتند: هیتلر اگر جنگ جهانی به راه انداخت و میلیون‌ها نفر را به کشتن داد، خدمت هم داشته است و صنعت آلمان به ویژه در صنایع نظامی، خوردوسازی و جاده‌سازی را رشد داد – رضاخان اگر نوکری انگلیس را کرد، اگر افراد بسیاری را کشت و اگر به تقلید از آتاتورک کشف حجاب و دین‌زدایی را به ایران آورد، اگر بنیان فسق و فجور و فحشا را در این مملکت پایه‌گذاری کرد، به جایش چند تا پل و تونل را داد آلمان‌ها بسازند و هم چنین چند خط ریل آهن – محمد رضا پهلوی اگر مملکت را یک جا به امریکا فروخت و اداره مملکت را به بهایی‌ها سپرد و اگر آن هم کشتار کرد و ...، به جایش چند تا فانتوم و صنایع مونتاژ نیز خرید – فلان شهردار در نظام جمهوری اسلامی ایران، اگر رشوه و رانت‌خواری را در این مملکت نهادینه کرد، به جایش چند تا درخت هم کاشت، دیوارهای پارک‌ها را برداشت، چند خیابان را نیز آسفالت کرد و ...!!!


این چه منطق و داوری غلط و ظالمانه و عوام فریبانه‌ای است که می‌گویند: اگر خلافت غصب شد - اگر مردم از نعمت ولایت و امامت محروم شدند – اگر دین تحریف شد – اگر مقدمات کربلا، خلافت اموی‌ها و عباسی‌ها فراهم شد – اگر معاویه ابقا شد – اگر یزید بر سر کار آمد – اگر کربلا حادث شد و ائمه یکی پس از دیگری ترور شدند ... و اگر نسل بشر به انحراف و ذلت کشیده شد و مجبور شد قرن‌‌ها تحت حکومت ظالمین لِه شود، به جایش چند تا خدمت هم کرده‌اند؟!


د – ضرورت وحدت مسلمین:

وحدت مسلمین به معنای وحدت با نظام‌ها و دستگاه‌ها و رسانه‌های وابسته به سرویس‌های جاسوسی انگلیس، امریکا و اسرائیل نیست.

بدین معنا نیست که آنها هجمه گسترده‌ای را علیه شیعه و سنّی راه بیاندازند و دست به تحریف حقایق و نیز واقعیت‌های تاریخی بزنند، اذهان عمومی مسلمین را به عوامی بکشانند ...، و ما بگوییم جهت وحدت حتی پاسخ علمی و تاریخی هم نباید بدهیم!


دقت کنیم که معنا و مفهوم «وحدت مسلمین» به هیچ وجه جهالت، حماقت، فرصت دادن برای تحریف حقایق و واقعیت‌ها، امکان دادن برای ضد تبلیغ و تک‌تازی نیست.

معنایش این نیست که ما به بهانه‌ی وحدت، از یک سو دست از اسلام راستین و ولایت برداریم، ولی بر تمامی انحرافات، ظلم‌ها و جنایت‌ها صحّه بگذاریم تا فتنه‌های وهابی‌های انگلیسی به نتیجه و ثمر برسد و دمار از روزگار شیعه و سنّی در بیاورد. بلکه بدین معناست که ضمن تحقیق، مطالعه، تفکر، بصیرت، بحث سالم و علمی، عبرت‌آموزی و ...، فرصتی دوباره برای تفرقه‌افکنی دشمنان مشترک ندهیم. دوست‌شناس و دشمن‌شناس باشیم. با دوستان مهربان و با دشمنان سخت باشیم و در دین خود راسخ و استوار باشیم و استقامت کنیم.


ثبت نام


ثبت نام در پرواز



درباره : عقائد ,
بازدید : 237 | تاریخ : سه شنبه 28 آبان 1392 زمان : | نویسنده : پرواز | نظرات ()
مطالب مرتبط
آخرین مطالب ارسالی
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی


آپارات
    آپارات پرواز
    ابزار ساخت آنلاین کد آهنگ
نویسندگان
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
Alexa
خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

پیوندهای روزانه
کدهای اختصاصی

پرواز

پرواز را محبوب کنید
صفحات
    پشتیبانی