close
تبلیغات در اینترنت

پرسش و پاسخ 11 ( ویژه محرم )


موضوعات

معرفی وبلاگ و سایت های مفید


وبلاگ (2)
سایت (1)

مقاله


مذهبی (15)
پزشکی (16)
روانشناسی (5)
حجاب و عفاف (1)
نکات خانه داری (5)
همسرداری و زناشویی (1)
شیطان پرستی و فراماسونری (5)

مطالب کوتاه


طنز (4)
داستان (17)
مذهبی (42)
جملات زیبا (13)

احاديث


احاديث اهل بيت (12)
احاديث پيامبر(ص) (9)
احاديث امام علي(ع) (6)

پرسش و پاسخ


عقائد (32)
احکام (2)
حقوق زن (1)

اخبار


خبرها (49)

مناسبت ها


ولادت (7)
شهادت (9)
سایر مناسبت ها (23)

دانلود


مداحی (41)
موسیقی (42)
سخنرانی (11)
نماهنگ و كليپ مذهبي (13)
تواشیح و آوای مذهبی (9)
دانلود کتاب (4)

دنیای مجازی


هشدارها (4)

تصاویر


تصاویر طنز (6)
تصاویر طبیعت (4)
تصاویر مذهبی (47)
تصاویر کارتونی (2)
تصاویر حجاب و عفاف (15)
سایر تصاویـــــر (12)

پیامک


پیامک فلسفـی (6)
پیامک خنده دار (3)
پیامک مناسبت ها (6)
پیامک تبریک ازدواج (2)
پیامک های ارسالی شما (3)

فتوشاپ


تصاوير كاربردي مذهبي (4)
تصاوير لايه باز مذهبي (7)

ابزار وبلاگ


کد اشتراک گذاری (2)
تصاویر تصادفی رهبری (2)
لوگوي هاي حمايتي مذهبي (3)
ابزار ساخت آنلاین کد آهنگ (1)
کد آهنگ و مداحی برای وبلاگ (15)

دوره های خودسازی و ترک گناه


ترک غیبت (8)
نامحرم (6)
مطالب تازه
آمار سایت
easymoblo آمار مطالب
li کل مطالب : 489
li کل نظرات : 518
stats آمار کاربران
li افراد آنلاین : 6
li تعداد اعضا : 852

online کاربران آنلاین

servertime آمار بازدید
li بازدید امروز : 2,274
li باردید دیروز : 1,647
li گوگل امروز : 702
li گوگل دیروز : 18
li بازدید هفته : 3,921
li بازدید ماه : 18,175
li بازدید سال : 524,614
li بازدید کلی : 2,084,530
اطلاعات کاربری
user
li عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

li فراموشی رمز عبور؟

li عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : *کد امنیتیبارگزاری مجدد
آرشیو
کلمات کلیدی
کانال ترک گناه و خودسازی در تلگرام
اینستاگرام خودسازی
آخرین ارسال های انجمن

جستجو

جستجو در عناوین مطالب سایت


[if gte mso 9]> Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4

چطور یک قطره اشک برای امام حسین (ع)یا رضایت پدر و مادر سبب بخشش همه‌ی گناهان [حتی مفاسد بزرگ]می‌شود؟ سؤال و شبهه در این زمینه بسیار است، کامل توضیح دهید.



ادامه مطلب


ثبت نام


ثبت نام در پرواز

[if gte mso 9]> Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4

در این سؤال به سخنانی از بزرگان، چون «هر کس چنین یا چنان کند همه‌یگناهانش آمرزیده می‌شود و ...» اشاره شده است.

دقت شود که هر گاه درباره‌ی «فرع» و شاخه‌ای بحث می‌شود، فرض و شرط برآن است که «اصل» پابرجا باشد و شروط و ویژگی‌های اولیه‌ محقق باشد. نه این که آن«هر کس» همگان را بدون هیچ شرطی شامل می‌گردد.

به عنوان مثال: اگر گفته شد به هر کسی یارانه تعلق می‌گیرد، منظورتمامی «هر کس‌های» جهان نیستند. بلکه اولاً باید ایرانی باشد، ثانیاً باید ثبت نامکند، ثالثاً باید حساب بانکی داشه باشد و .... . یا اگر گفتند: حج بر هر مسلمانیواجب است، خمس و زکات واجب است، یا پرداخت مالیات واجب است و ...، بدیهی است کههمگان را شامل نیست و فرد باید درآمدی که او را مستطیع کند، یا مالی را که به آنخمس و زکات تعلق گیرد و ... داشته باشد. اگر گفتند همگان حق دارند و می‌توانندگواهینامه‌ی رانندگی داشته باشند، مسلم است که اولاً باید به سن قانونی رسیدهباشند، ثانیاً آموزش دیده باشند، ثالثاً امتحان آیین‌نامه و شهری [رانندگی] بدهند،رابعاً قبول شوند و ... .

پس اگر در کلام وحی یا حدیث یا سخنان بزرگان بیان شد، که هر کس توبهکند پذیرفته می‌شود - هر کس قطره اشکی از خوف گناه خود بریزد بخشیده می‌شود – هرکس به پدر و مادر نیکی کند بخشیده می‌شود – هر کس فلان دعا را بخواند چنین و چنانمی‌شود – (یا مانند آن چه در تشریح سؤال مطرح شده بود) هر کس برای امام حسین (ع)اشکی بریزید بدون سؤال و جواب به بهشت می‌رود و ...، منظور این نیست که هر کس بهسبب فعالیت غدد اشکی، قطره‌ی رطوبتی از چشمش خارج شد، دیگر فرقی ندارد که چهگناهان کبیره و صغیره‌ای مرتکب شده است و مستقیم به بهشت می‌رود! خیر. اصلاً چنیننیست، بلکه باید اصول آن محقق باشد و سپس این فرع بر آن پایه استوار گردد. بهعنوان مثال:

خداوند کریم می‌فرماید که اعمال کافر و مشرک «حبط» می‌شود. یعنی خوباست، اما باطل می‌شود و به درد آخرتش نمی‌خورد، چون او اصلاً باوری به خدا و معادنداشته است. پس اگر کافری عمل خوبی مثل کمک به مستمند و یا جلب رضایت پدر و مادرانجام داد، شامل آن «هر کس» نمی‌شود، چرا که «اصول» محقق نگردیده است، بلکه ایناعمال حسنه فقط به نفع دنیایش خواهد بود.

یا اگر در قرآن مجید خواندیم:

«قُلْ يا عِبادِيَ الَّذينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لاتَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَيَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ» (الزمر،53)

ترجمه: بگو اى بندگانم كه بر نفس خود ستمو اسراف كرديد از رحمت خدا نوميد مشويد كه خدا تمامىگناهان را مى‏آمرزد، زيرا او آمرزنده رحيم است.

نمی‌توانیم حکم کنیم که پس هر چه گناه کردیم، کردیم. خداوند خود وعدهداده که همه‌ی گناهان را می‌بخشد. خیر. بلکه اصول و شرایطی دارد. اولاً خطاب به«عبادی»، یعنی «بندگان من» است. یعنی مخاطب فقط آن کسانی هستند که خداوند را بهالوهیت و ربوبیت قبول کرده و او را معبود می‌دانند، ثانیاً خطاب به کسانی است کهاز ترس کثرت گناه ممکن نا امید از رحمت الهی شوند، ثالثاً باید این امید به رحمتدر دل ایجاد شود و رابعاً باید بر اساس این باور و امید به رحمت، برگردد و توبهکند. پس اگر آن اصول بود و بر اساس آن توبه کرد، حتماً مقبول است و تازه به شرطیکه حق‌الناس نباشد.

گریه بر سیدالشهداء امام حسین علیه‌السلام نیز همین‌طور است. معلوم استکه هر کسی دلش وصل به امام حسین (ع) یا اساساً خدا، قرآن، اسلام و هر یک ازمعصومین علیهم‌السلام شد، پاک می‌شود، اما باید این وصل صورت بگیرد، نه این که فقطچند قطره رطوبت از چشم او خارج شود. به قول قدیمی‌ها «با حلوا حلوا گفتن دهانشیرین نمی‌شود» - با حسین حسین (ع) گفتن نیز کسی حسینی نمی‌شود. و به قول حضرتامام خمینی (ره) نیز «از گریه فی نفسه کاری بر نمی‌آید»، بلکه باید وقتی دلشکربلایی شد، محبت به امام حسین (ع) بر وجودش مستولی شد، اشکش سرازیر شد و ...،توبه کند، برگردد و در سپاه امام حسین (ع) قرار گیرد، علیه یزیدهای نفس و جامعهقیام کند، مطیع امام شود و ... . بدیهی است که در این صورت حتی اگر «حرّ» باشد کهراه امام را سد کرد، بخشیده می‌شود، چه رسد به گناهان دیگر.

البته توجه به این نکته نیز لازم است که آثار و برکات هیئات مذهبی وعزاداری و گریه بر امام حسین (ع) به ویژه در بیداری و حرکت (که خود از مهم‌ترین عواملبخشش است) آن قدر عظیم و بسیار است که قابل احصاء نیست و دشمن نیز از همین هراسدارد. لذا می‌خواهد که اصلاً عزاداری نباشد، گریه نباشد، احساس هم‌سنگری و هم‌دردینباشد، تا تأسی و قیامی در پی‌اش نیاید.

به بیانات حضرت امام خمینی (ه) در این زمینه که ذیلاً ایفاد می‌گردد،با بصیرت دقت نمایید:

«وقتی یک ملت در ماه محرم، سرتاسر یک مملکت، یک مطلب را می‏گویند، شماانگیزه این گریه و این اجتماع در مجالس روضه را خیال نکنید که فقط این است که ماگریه کنیم برای سیدالشهدا. نه سیدالشهدا احتیاج به این گریه‏ها دارد و نه این گریه‏هاخودش ـ فی نفسه ـ کاری از آن می‏آید، لکن این مجلس‌ها مردم را همچو مجتمع می‏کنندو یک وجهه می‏دهند، سی میلیون، سی و پنج میلیون جمعیت در دو ماه محرّم و خصوصاًدهۀ عاشورا، یک وجهه، طرف یک راه می‏روند. اینها را در این ماه محرّم، خطبا و علمادر سرتاسر کشور می‏توانند بسیج کنند برای یک مسئله. این جنبۀ سیاسی این مجالسبالاتر از همۀ جنبه‏های دیگری که هست.»


ثبت نام


ثبت نام در پرواز
 


درباره : عقائد ,
بازدید : 291 | تاریخ : پنجشنبه 23 آبان 1392 زمان : | نویسنده : پرواز | نظرات ()
مطالب مرتبط
آخرین مطالب ارسالی
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی


آپارات
    آپارات پرواز
    ابزار ساخت آنلاین کد آهنگ
نویسندگان
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
Alexa
خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

پیوندهای روزانه
کدهای اختصاصی

پرواز

پرواز را محبوب کنید
صفحات
    پشتیبانی